| |
|
Studie křižovatky ulic Hlavní třída a Slezská ve Frýdku-Místku
Sláviková, Ľubica ; Polesná, Kateřina Mičová (oponent) ; Radimský, Michal (vedoucí práce)
Předmětem této diplomové práce je variantní návrh úpravy stykové křižovatky ve Frýdku-Místku na průsečnou. Nejdřív byla provedena prognóza intenzit generované dopravy z územního plánu, dále prognóza intenzit při přeložce silnice II/477. Pro každou prognózu byly vytvořeny dvě varianty. V první variantě to je jednopruhová okružní křižovatka a světelně řízená křižovatka se signálním plánem. Ve druhé a třetí variantě se jedná o turbo okružní křižovatku a světelně řízenou křižovatku se signálním plánem. Všechny varianty byly kapacitně posouzeny.
|
|
Úprava okružní křižovatky Hviezdoslavova x Bedřichovická
Klusková, Jana ; Pančík, Vladimír (oponent) ; Smělý, Martin (vedoucí práce)
Práce se zabývá řešením problému okružní křižovatky, která spojuje silnice II/430 Hviezdoslavova a silnice III/715283 Bedřichovická v městské části Brno Slatina. Jedná se o okružní jednopruhovou křižovatku. Křižovatka je situována na okraji města Brna a hlavním problémem je její nevyhovující kapacita. Ta souvisí s pohybem vozidel z Brna v odpoledních hodinách a do Brna v hodinách ranních a dále s pohybem tranzitní dopravy přes křižovatku. Cílem práce je návrh úpravy křižovatky s cílem zvýšení její kapacity a také zvýšení plynulosti a efektivnosti průjezdu vozidel přes křižovatku s důrazem na bezpečnost vozidel i chodců. Práce dále obsahuje řešení pohybu chodců přes křižovatku a s tím návrh úprav chodníků, bezbariérových úprav pro chodce, přechodů pro chodce, míst pro přecházení a úpravu zastávek MHD.
|
|
Křižovatka Hrotovická x Kosmákova v Třebíči
Štadáni, Pavel ; Chaker, Manar (oponent) ; Všetečka, Martin (vedoucí práce)
Předmětem práce je projektová dokumentace rekonstrukce stávající nevhodné dvojice blízkých křižovatek na silnici II/351 v Třebíči. Jako podklad návrhu byl proveden směrový dopravní průzkum, na jehož základě byly porovnány varianty a zvolena k vypracování (spirálová) turbo okružní křižovatka. Projekt řeší silniční dopravu včetně linkové autobusové dopravy, komunikace pro pěší a úpravy na přilehlých místních komunikací.
|
|
Lipůvka – spirálová okružní křižovatka silnic I/43 a II/379
Patočka, Miroslav ; Sedlák, Lubomír (oponent) ; Smělý, Martin (vedoucí práce)
Tato diplomová práce navazuje na předchozí práce zpracované na Ústavu pozemních komunikacích FAST VUT zabývající se úpravami silnice I/43 Brno – Svitavy. V souladu s územním plánem obce Lipůvky je navržena stavební úprava stávající provizorní třípaprskové okružní křižovatky s jedním pruhem na okružním pásu na čtyřpaprskovou turbo okružní křižovatku typu „vajíčko“. Křižovatka silnic I/43 a II/379 se v podmínkách stávajícího stavu v období ranních špiček všedních dnů a páteční a nedělní odpolední špičky vyznačuje rozsáhlými kongescemi, proto je rovněž provedeno kapacitní posouzení navržené křižovatky a porovnání se stávajícím stavem. Výstavba čtvrtého paprsku křižovatky je motivována jednak plánovaným rozšířením obytné zástavby a vznikem průmyslové zóny na jihozápadním okraji obce a jednak záměrem přeložit krajskou silnici II/379 mimo souvisle zastavenou oblast obce. Silnice I/43 tvoří významnou dopravní tepnu severně od Brna, proto je zřejmá snaha o eliminaci tzv. úzkých hrdel na její trase. Součástí práce je i teoretický úvod zabývající se navrhováním turbo okružních křižovatek v zahraničí.
|
|
Úprava MÚK Ostravská x Bedřichovická v Brně
Acuna Subia, Luis Carlos ; Patočka, Miroslav (oponent) ; Smělý, Martin (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zabývá návrhem úpravy úrovňové části mimoúrovňové kosodélné křižovatky v městské části Brno-Slatina. Na křižovatce se kříží silnice I/50 Ostravská a silnice II. třídy Bedřichovická. Jejím hlavním problémem je vysoká intenzita vozidel v křižném bodě mimoúrovňové křižovatky. Cílem práce je návrh úpravy křižovatky s primárním cílem odstranění křižných bodů na křižovatce a zlepšení křižovatkových pohybů s důrazem na bezpečnost vozidel i chodců. Práce dále řeší návrh chodníků, míst pro přecházení a bezbariérových úprav pro chodce. Výsledná úprava má v konečném důsledku zjednodušit pohyb jak chodců tak i motorových vozidel a zvýšit jejich bezpečnost. Součástí práce bylo provedeno ruční měření intenzit dopravy, které bylo následně vyhodnoceno a podle něj byly navrženy úpravy řešené křižovatky.
|
|
Studie úrovňové křižovatky I/45 a I/11 v Bruntále
Kufka, Jiří ; Čepil, Jiří (oponent) ; Kosňovský, Michal (vedoucí práce)
Předmětem mé diplomové práce je variantní návrh přestavby úrovňové křižovatky silnic I/45 a I/11 u autobusového nádraží v Bruntále v Moravskoslezském kraji. Stávající uspořádání je nepřehledné a křižovatka je místem častých dopravních nehod. Řešení obsahuje 4 návrhy úprav. V rámci jednotlivých variant je různým způsobem řešeno stavební uspořádání křižovatky, možnost napojení nákupního centra a řešení pěší dopravy. Součástí práce je dopravní průzkum, vyhodnocení nehodovosti, kapacitní posouzení stávajícího uspořádání a 4 variant nově navrženého dispozičního řešení a odhad stavebních nákladů.
|
| |
|
Studie přestavby křižovatky silnic I/56 a II/469 v Hlučíně
Škvainová, Aneta ; Cihlářová,, Denisa (oponent) ; Radimský, Michal (vedoucí práce)
Předmětem mé diplomové práce je variantní návrh přestavby křižovatek silnic I/56 a II/469 V Hlučíně. Křižovatky se nachází v blízkosti autobusového nádraží. Rozsahu úprav brání objekt bývalé sýpky. Prověřovány jsou prostorové možnosti pro úpravu dvou stávajících průsečných křižovatek na okružní v rozsahu odpovídající studii. V rámci jednotlivých variant je různým způsobem řešeno stavební uspořádání křižovatek, možnost napojení autobusového nádraží do křižovatky a zároveň je řešeno převedení komunikace pro pěší dopravu přes navržené křižovatky. Součástí práce je dopravní průzkum a kapacitní posouzení navržených křižovatek.
|
|
Úprava křižovatky silnic I/55 a II/432 u Hodonína
Pěknica, Martin ; Sedlák, Lubomír (oponent) ; Smělý, Martin (vedoucí práce)
Cílem této diplomové práce je návrh variant úpravy průsečné křižovatky silnic I/55 a II/432 především z hlediska kapacity a bezpečnosti na ní. V první části práce bylo provedeno měření a vyhodnocení intenzit na stávající křižovatce, ze kterých bylo poté kapacitně porovnáno několik variant a dvě vyhovující byly vybrány pro další zpracování. Pro druhou část práce byla vybrána jedna varianta úpravy křižovatky (kosodélná mimoúrovňová křižovatka) která byla zpracována jako projekt pro dokumentaci pro stavební povolení.
|